Wednesday, February 13, 2013

To all the Guys I've loved before



Een wijze vriendin gaf mij laats heel goed advies …. Je moet loslaten; af en toe moet onze harde schijf, net als die van de computer, schoongeveegd worden en moeten we rommel deleten. Als je niet opruimt is er geen ruimte om nieuwe en goede dingen een plaats te geven in je leven.


Ik zat laatst lekker torie te praten met enkele vrienden, en zoals elke Torie Neti spraken wij over van alles en belanden wij weer eens op mijn favoriete onderwerp … de liefde. Ik heb bijna iedereen die het maar wilde horen een jaar lang gek gemaakt met mijn optimisme, dat ik “The One” had ontmoet. Dat hij de persoon was voor wie ik door het vuur wilde gaan, want hij was op de een of andere manier de persoon bij wie in altijd terugkeerde na weer een heartbreak. Wij kenden elkaar al 15 jaar, hielde 2 jaar intensief van elkaar (of ja ik van hem, wat hij voelde weet ik niet), maar hij was degene die me door en door kende en had beloofd mij nooit pijn te doen.  Om een lang verhaal kort te maken … het liep helemaal niet zoals ik had gehoopt, mijn hart was weer voor de zoveelste keer gebroken en ik was weer teleurgesteld in de liefde, meer nog dan elke keer daarvoor.
Ik was op die ene bewuste avond dus een beetje aan het klagen over wat er is gebeurd en klaagde door over andere relaties en liefdes van de afgelopen jaren. Mijn vriendin, die enkele jaren ouder dan mij is en daardoor ook meer levenservaring heeft, trok na 2 verhalen aan de rem. Ik kreeg een goede reality check van haar. Ik zei altijd dat ik had losgelaten en dat het mij niet meer uitmaakte wat er was gebeurd, maar ik kende nog teveel details van wat er was gebeurd, en erger nog ik wist teveel over het huidige leven van mijn ex-en. Mischien is dat werkelijk de reden geweest dat geen enkele relatie in de afgelopen 7 jaar een kans tot slagen heeft gehad. Maar het is soms heel moeilijk om los te laten en er is op dat moment, tijdens dat gesprek met vrienden een interventie gekomen … alle telefoonnummers, whats-app berichten email adressen en pingedingetjes van elke ex vriend, ex-schatje en ex-lover werden uit mijn telefoon verwijderd. Ik leek de eerste dagen daarna wel een junkie die geen fix kon krijgen. Het advies en de interventie hebben mij een paar dagen beziggehouden, ik heb een inventarisatie gemaakt over wie en wat en hoeveel ik allemaal wist en ja ik geef het toe … ik weet teveel en heb nog teveel contact met mijn verleden. Ik denk dat ik het mezelf verschuldigd ben, om los te laten en plaats te maken voor nieuwe en positieve dingen in mijn leven. They say there is no future without the past, maar het verleden moet geen belemmering zijn voor een goede toekomst.  Aangezien ik mezelf had beloofd dat 2013 mijn year of change moet zijn, lijkt dit mij een goede start. 

Dus zoals Julio Iglesias het zo prachtig heeft verwoor in zijn “To all the Girls I’ve loved before” zeg ik:
To all the guys I've loved before, Who traveled in and out my door
I'm glad you came along I dedicate this article To all the guys I've loved before.
To all the guys I once caressed, And may I say I've held the best
For helping me to grow I owe a lot I know To all the guys I've loved before
The winds of change are always blowing, And every time I try to stay
The winds of change continue blowing And they just carry me away

En voor degenen die dit lied niet kennen … Shame on you, maar hier de link met de lyrics van Julio: http://www.youtube.com/watch?v=tOifaUXPk4g
 
Hopelijk begrijpt men mij niet verkeerd, ik hou niemand in vijandschap,maar  het is voor mij denk ik gewoon de tijd om het verleden los te laten en mezelf en anderen de kans te geven op een bright future.

No comments:

Post a Comment