Wednesday, September 5, 2012

Niemand in Suriname is allergisch voor bruine bonen













Bestel ik heel beleefd door de telefoon een portie “Rijst-Kip-Amsoi” bij een nogal bekend eethuis om 12:30 uur. Als ik uiteindelijk om 14:00 mijn eten geleverd krijg en ik het alom bekende foam bakje openmaak, krijg ik de schik van mij leven. Heb je dan je Rijst-Kip-Amsoi niet gehad zal menigeen wel denken. Oow ja hor ik heb Rijst-Kip-Amsoi-Kouseband-Kool-Sopropo-Doppertjes&Wortelen met Bruine bonen gehad. Honger heeft letterlijk alles zoet gemaakt en na mijn maal met lange tanden verorberd te hebben, heb ik het eethuis gebeld en mijn beklag gedaan. De dame die de telefoon beantwoord en bij wie ik mijn bestelling heb gedaan schrikt zich wild en roept luidkeels de “dame die het eten zet”. “Jaa wat moet je??” … Ik doe dus beleefd mijn beklag en krijg als antwoord “Ja ik heb je eten gezet, ma ben je niet blij dat je meer heb gehad dan je hebt gevraagd???” Ik al aan t einde van me geduld zeg dan …” het is inderdaad leuk dat u mij dat genoegen wilde doen, maar stel dat ik allergisch was voor bijvoorbeeld Bruine Bonen, wat zou er dan met me gebeurd zijn?” krijg ik na een lange tjuri te horen       “ Ach mevrouw u doet gewoon moeilijk, niemand in Suriname is allergisch voor bruine bonen!”. Van verbazing heb ik haar alleen maar laten weten dat ze een klant kwijt zijn en als de politie een dag voor hun deur staat ze weten dat er iemand daadwerkelijk allergisch is tegen Bruine Bonen.

No comments:

Post a Comment