Tuesday, November 12, 2019

New Years resolutions before Christmas


Ik doe het dit jaar allemaal een beetje anders. Ik voel de kerstsfeer for some reason nog niet en het is al half November. Normaliter ben ik vanaf 1 November all out.  Ik weet niet waaraan het ligt, maar I just go with the flow. Waar ik wel mee bezig ben is het her evalueren van mijn personal goals, life choices etc. 


That is so not me. Ik ben een chaoot. Ik maak vaak genoeg wel een soort planning, maar verander mijn plannen as I go about my day. Maar recent probeer ik meer te plannen, zaken op te schrijven en mij er ook aan te houden. It makes me feel more centered. Een van de dingen die ik dus moet aanschaffen voor 2020 is een goede planner. Niet een van die doodsaaie kantooragenda’s, maar echt een planner, waar ik dingen kan opschrijven en met kleurtjes en stickertjes mijn creatief brein bezig kan houden. Ik ben heel visueel ingesteld, dus als iets aantrekkelijk is, dan ben ik enthousiast om ermee bezig te zijn. Ik vroeg dus aan vrienden die reeds jaren gebruik maken van planners waar ze die van hun hebben gehaald en iedereen zei dat hun planner uit het buitenland komt. I was super bummed, totdat ik de planner van “AHealthy Lifestyle” in mijn handen kreeg. Ik volg de activiteiten van deze organisatie reeds geruime tijd and decided to give this planner a try.



Size Does Matter!

Mijn eerste indruk van de planner is dat het een lekker formaat heeft. That is my personal opinion. I know dat velen liever een pocketsize planner hebben, omdat het handig is om overal mee te sjouwen, maar dat beperkt mij juist in ruimte om te schrijven en creatief te zijn. Ik schrijf veel. Als ik on the go ben en plotseling aan een titel denk voor een artikel, een quote ergens hoor of iets moet onthouden om later te doen … I write it down. Ik heb daarom altijd een pen en een sticky note of bonnetje waarop ik iets krabbel. Een planner die mij de ruimte biedt om genoeg dingen op te schrijven is dus handig.

Gooooaaaallllsssss

Setting goals in very important. Het is ook mijn grootste zwakte. Ik ben geen planner. Ik heb mijzelf jaren ingepraat dat als je geen verwachtingen hebt je ook niet teleurgesteld kan raken. Dit heb ik toegepast in heel veel aspecten van mijn leven. Het lastige van not setting goals om teleurstelling te voorkomen, is dat je werkt zonder planning en op een gegeven moment een beetje op een plaats blijft hangen. New Years resolution voor 2020 is dus to set goals. Deze planner biedt daar ruimte voor en geeft weekly reminders.

 Faith and Belief

Deze planner is uitermate geschikt voor een ieder die gelovig is en meer aandacht wil besteden aan het goed onderhouden van zijn relatie met God. Het is vrij Christelijk georiĆ«nteerd, maar een niet-christen zoals ik heeft er ook veel aan. God heb je in elk geloof en een relatie met die God hebben is denk ik voor elk mens die daarin gelooft belangrijk. 


 Wij staan ons er vaak niet bij stil dat wij naast onze dagelijkse bezigheden, zij het werk, studie, kinderen, gezond eten en naar de gym gaan, wij ook tijd moeten inplannen voor de geestelijke en spirituele gezondheid. Ik wil hier in 2020 sowieso meer aandacht aan besteden. Een creatieve planner, die mij een wekelijkse reminder geeft om zaken op een rijtje te zetten is just what I need


No comments:

Post a Comment