Monday, November 12, 2018

Bomen, kinderen en kadopapier


Het tweede weekend in November is net voorbij, en ja hor, my house is decorated. In mijn vorige posts heb ik wat tips gegeven en ook verteld hoe ik te werk ga bij het decoreren. In deze post geef ik enkele decorating tips van zaken die ik door de jaren heen heb geleerd.

Let’s start with the tree.
De centerpiece in mijn huis tijdens de holidays is ongetwijfeld mijn kerstboom. Hij heeft een strategische plek in de woonkamer. Als ik na een lange dat naar huis kom is het eerste wat ik zie zodra ik naar binnenrijdt mijn kerstboom. En ja it may sound crazy, maar het geeft me echt het gevoel dat ik thuis ben. Ik zit dan ook echt het hele seizoen dichtbij de boom te werken, schrijven of gewoon lekker naar een (Hallmark Christmas) film te kijken.
Om dat warm gevoel te creĆ«ren gebruik ik standaard geel/goud licht in mijn boom. Het is een personal preference, maar als wit, blauw of rood licht dat gevoel bij jouw oproept … by all means use those.
Mijn boom decoreer ik ook op een standaard manier en naar mijn gevoel is dat de enige manier hoe je een perfecte Christmas Tree kan decoreren. Hierbij de link naar een artikel van “Better Homes & Gardens”. Zij hebben het al prachtig uitgewerkt, dus ik ga het wiel niet opnieuw uitvinden. Better Homes & Gardens - How to decorate a Christmas Tree
Heb je geen ruimte voor een grote boom, of heb je een kleine engel die net aan het ontdekken is wat alle leuke en vooral gimmende dingen zijn in huis, plaats een kleine boom op een tafel, of als je die grote boom al heb, gebruik alleen het bovenste gedeelte, plaats het in een bloempot met zand (zodat het niet omvalt) en decorate as desired.



Waar ik ook heel blij mee ben zijn de Shatterproof Christmas ornaments. Als kind hadden wij echte glazen en andere breekbare ornaments. I am sad to announce dat mijn neefje van 2 de laatste dit jaar heeft gebroken. Hij vond het een leuk spelletje dat de ornaments op de vloer stuiterden en nam, voor mijn pech en tot zijn grote schrik, de laatste breekbare uit de box. That is the end of an era. 

Kids

Over kinderen gesproken ... laten ze je helpen. Het klinkt als een dissaster in the making, maar kinderen, vooral peuters, houden ervan om betrokken te worden bij alles wat de grote mensen doen. Mijn moeder en zusje keken mij heel skeptisch aan toen ik mijn neefje van 2 erbij haalde om mij te assisteren. Ten eerste weten ze hoe lastig ik ben als ik Christmas decorations plaats en ten tweede kennen ze meneertje goed. Het is surprisingly heel goed gegaan. Hij heeft flink meegeholpen en ik ben ervan overtuigd dat dit een good memory zal zijn. Hij wijst daarom ook iedereen trots zijn kerstboom.



Centerpieces
Ik vind het altijd leuk om mooie centerpieces te maken op de eettafel, woonkamertafel of bij de TV. Dit doe ik met alle overgebleven ornaments. Je hoeft niet speciaal centerpieces te gaan kopen of decoratie items. Dat mag natuurlijk, maar ik zeg altijd werk met wat je al hebt, dan koop je ook efficienter in. Bindt gewoon een strikje of een paar kerstballen aan je everyday items en je hebt ze in 1 keer omgetoverd tot Christmas items.
Voor de keukentafel zijn kerst kopjes en schotels en glazen altijd een hit en als je iemand op de bezoek krijgt komt die zeker ook in de kerstsfeer.


The office
Aan het werk kan je niet veel doen, vooral als je net als ik ergens werk waar er  strakke regels zijn wat betreft het displayen van personal items. Ik gebruik meestal gewoon een leuk kerstmokje vanaf November om de sfeer mee te nemen naar kantoor, plaats kleine kerstitems tussen mijn dagelijkse spullen zonder dat het teveel opvalt.
Werk je ergens waarbij je collega’s net z festive zijn als jouw kan je natuurlijk All out gaan. Veel bedrijven decoreren ook voor de feestdagen, wat het voor jouw dus heel gemakkelijk maakt om alles uit de kast te halen.


What to do with the boxes?
Kerstspullen worden het hele jaar door netjes in dozen in een speciale kast opgeborgen. Ze staan niet in de weg en ik hoef niet na te denken waar ik ze heb bewaard wanneer ik midden in het jaar begin met mijn voorbeidingen. Maar not unlike everyone else heb ik een gruwelijke hekel aan het uit de kast halen, decoreren, weer in de kast zetten en wanneer het tijd is om de kersversiering weg te halen alle dozen weer uit de kast te halen en weer op te bergen. I have a simple solution for that problem. Ik verpak de dozen ik kadopapier en doe ze onder de boom. Hierdoor heb ik vanaf het begin, niet alleen een versierde boom, maar ook mooie kadootjes eronder. It completes the look. Want let’s be honest … a Christmas Tree without presents feels so lonely. Wanneer het zover is dat je de echte kadootjes plaatst onder de boom wordt het alleen maar voller en mooier. Een handige tip: Sanoush books heeft Christmas wrapping paper in de aanbieding. Ik hoop dat je op tijd bent, want het is a real steal.


Hopelijk zijn deze tips handig genoeg dat je lekker aan het decoreren kan slaan. Binnenkort kom ik met leuke en lekkere tips die niet alleen een goed gevoel geven maar die ook echt lekker zijn.


No comments:

Post a Comment