Thursday, November 8, 2018

D(ecorating) Day


Het is November! Tijd om te beginnen met decoreren. Nadat ik alles heb wat nodig is om mijn huis om te toveren in een Christmas ready home kies ik een weekend uit om dit te doen. Meestal het tweede weekend in November. Ja ik begin vroeg omdat ik het na midden november meestal druk heb met andere dingen.
Ik doe mijn decorating meestal ’s avonds, omdat het dan ten eerste koeler is om te werken en ten tweede je de lichtjes gelijk ziet zoals ze eruit moeten zien. Zaterdagmorgen gebruik ik om de laatste cleaning te doen, gordijnen te hangen en matten etc lekker uit te kloppen en te zonnen.
But the real magic happens on Saturday Night.

Setting the mood
Nothing gets me in the mood more than some good Christmas music. Al enkele jaren maak ik gebruik van de Jango Radio App (www.jango.com / ook te downloaden in de app store en in de Google Play store). Het is een eenvoudige app die je ontelbare uren aan Christmas music geeft. Ons tropisch klimaat leent zich niet echt voor warme chocolademelk, maar ik maak wel altijd een glas lekkere koude choclademelk met extra kaneel en topped off with some whipped cream. Christmas sprinkles on top and I am ready to go.


The Tree! 
De Kerstboom is voor mij een MUST. Ik heb het wel eens geprobeerd om het huis te decoreren met alle frills, maar dan zonder boom. Het werkt niet voor mij. Vorig jaar had ik verplicht geen boom. Ik had een nieuwe boom besteld, maar fors ome reason kwamen mijn spullen maar niet in time fort he Holidays aan. Ik kreeg maar niet het kerstgevoel die ik moest krijgen. De boom doe ik dus altijd als eerst. Alle overgebleven ornaments gebruik ik om de rest van het huis te decoreren.


Be creative 
Ik probeer altijd iets leuks en creatiefs te verzinnen met de overgebleven ornaments. Als het nou een grote bowl met ballen is of een window detail … wees creatief. Een stukje tinsel om je lamp, een poinsettia (kerstroos) om je gordijnen bij elkaar te binden of een strikje aan de telefoon, elke kleine detail helpt om het huis helemaal om te toveren in de perfecte christmas home.



Als alles helemaal op zijn plaats is, wat vaak heel diep in de nacht is, schenk ik mijzelf als beloning een lekker glaasje wijn in en zit bij de kerstboom te genieten van een job well done.



No comments:

Post a Comment