Monday, November 19, 2012

Oude Rommel



Zeker 10 jaar geleden kwam ik tijdens het opruimen een oude kapstok tegen, zo een welke je aan de muur moet vastmaken en dan je kleren aan kan hangen. Het is een antiek stuk uit mijn overgrootmoeders huis, en mijn moeder was van plan om het in een van haar “alles moet weg” buien met de vuilwagen mee te sturen. Ik vond het zonde van het mooie antieke hout en smokkelde het mijn kamer binnen. Maar wat moest ik ermee doen? Ik heb het jaren aan de bovenkant van mijn klerenkast bewaard en was het zo goed als vergeten.

Ongeveer een jaar terug besloten mijn moeder en ik dat het tijd was om mijn meisjeskamer, met haar blauwe muren en knalroze kaptafel te renoveren. Die kaptafel heb ik vanaf voordat ik mij kan herinneren en was echt aan vervanging toe. Na lang zoeken naar wat te doen met de kamer besloot ik het heel eenvoudig te houden en koos voor mijn favoriete kleurencombinatie … Vanilla en Dark Chocolate. Ik had ook teveel troep in mijn kamer waaronder een oud bankstelletje, een heleboel tafeltjes en kastjes, een boekenrek (vol stof want ik lees al jaren digital), een wandmeubel met oud speelgoed en noem maar op. Eruit met de troep besloot ik dus.  De boeken gingen in een doos en werden gedoneerd aan een organisatie die er wel raad mee wist en zo ook het oude speelgoed. De oude meubeltjes gaf ik ook aan mensen die het nodig hadden en toen stond ik in een praktisch lege kamer. Naast mijn bed had ik nog precies 1 kast en 1 rekje over. De kast was een soort oud rose en de rek was geel. Met een blik op de doos waarin al mijn bijoux waren gedaan, wist ik dat het tijd was om een manier te zoeken zodat mijn kamer de volwassene vanilla and chocolate look kreeg welke ik in mind had, en tegelijkertijd ook praktisch was voor het opbergen van al mijn spulletjes.
Na een lange zoektocht vond ik uiteindelijk 2 cream-bruine kasten die als kaptafel konden functioneren en tikte ik een leuke Spiegel met een bruine rand op de kop om erboven te hangen. De kasten hebben elk 5 laden en ik heb uren gezeten om deze in te pakken. Ringen  in de ene, oorhangers in de andere, make up aan de ene kant, haarklemmers aan de andere  kant en ga zo maar door. Het enige wat ik geen plek kon geven waren de verschillende kettingen . In een lade zie je niet wat je hebt en raken ze “gefrommeld” en is het een hele job om die knoop los te maken als je een van ze nodig hebt. Ik herinnerde mij toen de kapstok die aan de bovenkant van de klerenkast verstopt was en haalde die eruit, gaf het een vernislaagje en het was weer zo goed als nieuw. Mijn kettingen hangen nu prachtig aan de oude rommel, welke mijn moeder niet eens meer herkende. Mijn bed, de oude kast en het rekje warden alle 3 donkerbruin geverfd en ik kocht donkerbruine gordijen en beddengoed om het geheel compleet te maken. In de oude kast staan nu mijn schoenen en tassen netjes opgeborgen aan de ene kant van mijn kamer en op de rek staan mijn radio, laptop en enkele foto’s prachtig  aan de andere kant. Mijn muren waren nog een beetje leeg, maar ik vond een prachtig koperen kunstwerk dat van mijn grootvader was  voor de ene muur en aan de andere muur bevestigde ik een oude houten gordijnroede die dient als rek om mijn kleren aan te hangen.

Ik kijk na de herinrichting tevreden naar het resultaat . De oude Rommel ziet er na een goede opknapbeurt prachtig uit en heeft naar mijn mening een betere functie dan waarvoor ze jaren terug gebruikt werden en ik heb mijzelf heel wat geld bespaard door gewoon lekker te zitten knutselen en creatief te zijn .



No comments:

Post a Comment