Thursday, August 16, 2012

The Garden

Multiple Screaming Orgasms
(picture by http://www.samirphotography.com/)
Gelegen aan de Kleine Waterstraat 5, beneden bij Starzz discotheek, naast ‘t Vat, iets verder van Sportbar, schuin tegenover Tangelo en aan de overkant van Royal Torarica, zoals het mij werd uitgelegd toen ik vroeg waar ik moest zijn, staat Grand Cafe The Garden. Voorheen bekend als Queen’s Garden, heeft deze Grand Cafe onder nieuw management een complete metamorfose ondergaan.
 Ik ontdekte Grand Cafe The Garden meer per toeval doordat ik mij op een avondje stappen met collega’s, de uitdaging herinnerde die mij kort tevoren door een jonge 22 jarige bartender voor de voeten werd gesmeten.
Ik ben altijd een dame geweest die een vies gezicht trok bij slechts de gedachte aan zoete, melkachtige en fruitige vrouwendrankjes. Ik werd dus uitgedaagd om een keer een cocktail van zijn hand te proeven. Ik toog dus, al ietwat onder de invloed van wat gebrouwen bruine lokale trots, met 2 collega’s in mijn kielzog richting The Garden en was al bij het betreden van de ruimte direct SOLD. Heerlijke muziek, een gezellige crowd en vlotte medewerkers maken The garden tot een gezellige plek midden in het uitgaanscentrum. Het was enorm druk die vrijdagavond toen ik ready was voor de uitdaging om een van zijn creaties uit te proberen. Het spreekwoord “onbekend is onbemind” was het eerste waar ik aan dacht toen ik het drankje zag. Het was rood en groen en was ook nog, om mij helemaal uit mijn element te halen, versierd met een parapluutje. Ik nam een slokje en de cocktail was in een woord heerlijk. Veel hoef ik niet meer te zeggen  ... Conny was het weekend daarop weer present in The Garden , deze keer met een vriendin die hier op vakantie was. Bij mijn tweede bezoek bleek ik, behalve de mijn vriend de lead bartender, ook nog the men in charge, Dave van Aerde en Rashil van Dijk, te kennen. Naast 2 nieuwe cocktails bestelden wij die avond ook wat te eten en ook dat was van zeer goede kwaliteit. De Spare Ribs hebben de kok een speciaal plekje in mijn hart bezorgd en voor de saoto kom ik vaker terug. Reden genoeg om The Garden dus tot mijn vaste weekend, en soms ook door de weekse, stop te maken. Ik stap er vaker met vrienden binnen om wat te drinken en eten, en heb mijn moeder zelf een keer zover gekregen om mee te komen.  Je komt er zoveel verschillende mensen tegen. Er zijn een aantal vaste gasten die je vrijwel wekelijks tegenkomt, mensen die even een beetje informeel wat zaken willen bespreken of anderen die, net als ik, even komen “bijtanken”, maar je ziet ook steeds weer nieuwe gezichten. De muziek is sowieso een enorme trekpleister, alsook de nu al heel bekende “Wednesday Night Karaoke”. Sommige mensen die er nooit geweest zijn hebben wel eens een vooroordeel als zou het een elite bar zijn, maar na er een keer geweest te zijn en de vlotte ongedwongen sfeer in The Garden te hebben ervaren, zijn ze vaak genoeg van gedachten veranderd. Men begint de plek steeds meer te ontdekken en komt er ook wel graag terug omdat The Garden een ruime variĆ«teit aan on the spot bereide cocktails en aanbiedt. Als je geen idee hebt welke je zou moeten kiezen omdat de namen je niet veel zeggen, wordt je met alle geduld bijgestaan door het kundig team achter de bar die je een drankje adviseren of iets naar jouw smaak in elkaar mixen.

Ik heb drankjes in allerlei kleuren en smaken, met de meest vreemde en grappige namen voorgeschoteld gekregen waarbij ik op een avond volledig satisfied richting huis toog, na te hebben genoten van Multiple Screaming Orgasms zoals alleen de manager CJ je die kan bezorgen en zijn collega mij een Lamborghini gaf om mijn avond tot een onvergetelijke te maken.



No comments:

Post a Comment