Saturday, December 12, 2020

Getting through this Christmas Season … Together

 Dat ik een Christmas enthusiast ben is absoluut geen geheim. Mijn kerstboom en decoraties staan er altijd heel vroeg, ik geniet van kerstmuziek, Christmas movies en eigenlijk alles rondom de feestdagen … behalve het verkeer. Het is natuurlijk wereldwijd zo dat het verkeer in December een hel is, Paramaribo is daar geen uitzondering op. Zonder WAZE gaat Conny nergens vooral niet in buurten die ik niet ken. Ik weet niet hoe mensen zonder enige vorm van digital navigation ergens naartoe kunnen rijden en niet op Kwamalasamoetoe belanden. 

Ik ben van Paramaribo Noord. I am not saying this to sound snobby, so hear me out. Ik woon mijn hele leven in Paramaribo Noord, ben altijd in Paramaribo Noord of het Centrum naar school geweest en werk op 10 minuten van me huis. Het verst dat ik regularly ga is de J. Lachmonstraat, gewoon omdat ik beyond that point niets te zoeken heb. Nee ik ben niet closed minded, maar als alles wat ik dagelijks nodig heb in de buurt te halen valt, waarom zou ik verder moeten gaan? Ik ben niet avontuurlijk, ga niet buiten de stad en mocht het een keer gebeuren dat ik verder dan me normale omgeving moet gaan, rijd ik niet zelf. De paar keren dat ik dat wel doe loopt t meestal goed fout en believe me, I have a few stories to tell my grandkids (als ik die ooit heb). One such story will be this one.

Iedereen kent het liedje van de Coca-Cola Christmas Caravan wel. “Holidays are coming”. I know it by heart, het is mijn ringtone vanaf begin November zodra het weer een beetje omslaat en de eerste Christmas movies op TV komen. Ik hoef dus niet te vertellen hoe enthousiast ik was toen ik werd gevraagd of ik wilde meerijden op een van de verlichte trucks in de Caravan. There was one catch … de caravan vertrekt vanuit het terein van de Bottling Company. Ik had geen idée waar het was en hoe ik daar zou moeten komen. Ik toets de info dus braaf in mijn navigation system en het zegt me dat ik van huis uit binnen 40 minuten op de plaats van bestemming moet zijn. Ik moest mij om 17:15 aanmelden. Just to be sure en rekening houdende met eventueel een beetje drukte op de weg, vertrok ik een uur voor de aanmeldtijd van huis. Voor de mensen die weten waar ik naartoe moest … Waze gaf aan dat de snelste route om mijn plaats van bestemming te bereiken via de Saramaccastraat en daarna de Van ‘t Hogerhuysstraat was. Needless to say that it was a very bad idea. Om 17:15 uur was ik na behoorlijk wat vloeken (en nadat ik meer dan 7000 verkeersregels had verbroken), eindelijk op de Van ‘t Hogerhuysstraat. Ik was helemaal wanhopig, het verkeer zat totaal vast en by the looks of it zou ik nog in de file zitten en de trucks zien langsrijden en ze zouden voor me zwaaien. Ik bel dus mijn contactpersoon op en zeg haar dat ik bang ben dat ik het niet ga halen. Telefonish vertelde ze me over een alternatieve route, dus ik sla af in het Molenpad en dan ergens links en dan weer rechts en dan weer …. zucht. Waze helemaal van streek, Conny total verdwaald en in blinde paniek. Ik wilde vanaf ik 6 jaar was meerijden met de caravan, it’s within reach to have at least one great thing happen in this stupid and crazy year en dan dreigt dat ook nog mis te lopen omdat Conny niet weet waar de hell ze is. Nadat ik in een heleboel straten links en rechts was afgeslagen en helemaaaaal niet meer wist waar ik was I gave up. Ik belde die dame en zei weet je … I won’t make it. “Conny stuur me je location” was all she said. Thank heavens for technology en een post-paid mobiel pakket waardoor ik altijd internet heb waar ik ook ben. Vol geduld en met kennis van een buurt waar ik bij God nog nooit was geweest navigeerde zij mij naar mijn uiteindelijke plaats van bestemming waar ik precies 3 minuten voor het vertrek van de Coca-Cola Christmas Caravan in de mijn aangewezen mooi verlichte truck stapte, die wait for it … langs mijn straat zou rijden.

Thank you Coca-Cola for this wonderful experience!

#TogetherLikeNeverBefore

 

 

No comments:

Post a Comment