Sunday, July 30, 2017

How do I do it ... Coffee

Juli en Augustus zijn, naast december, voor mij de drukste maanden van het jaar. Het is wedding season, tentamen periode op school en het Interbanken Toernooi is in full swing. Ik kan normaliter geen enkele activiteit meer inplannen in deze periode. Ik maak lange dagen, zit vele uren achter mijn laptop of met mijn neus in een boek en glip er als het enigszins kan, op 5 augustus heel even tussenuit om mijn jaardag in stilte door te brengen met me , myself and I. Mijn beste vriend in deze maanden is, ja de mensen die mij goed kennen weten het al ... Coffee.

Voor mijn pech zijn er juist in deze periode altijd zulke leuke activiteiten om naar toe te gaan. Ik probeer soms nog net een of twee te bezoeken, maar daartegenover staat weer een broko dei om het gat op te vullen. En wie helpt mij dan door zo een nachtwake, ja hor ... coffee.
It’s safe to say dat ik een beetje coffee addicted ben. Mijn instagram en facebook feed verklappen dat al. Ik zou er denk ik best zonder kunnen, en heb het wel eens moeten doen, doctors orders, maar ik kies er liever voor om toe te geven aan deze verslaving. Er zijn ergere dingen waar een mens aan verslaafd kan raken, dus hou ik het bij deze bruine vloeistof, al dan niet met suiker en melk toegevoegd. Ik schreef een tijdje terug nog een verhaal, met de quote “I am a cinnamon spiced coffee, sweetened with honey and topped with a cloud of cream” er in verwerkt. Precies dat ben ik, spicy and sweet en coffee past daar gelukkig precies bij.
Je snapt dat ik helemaal opgewonden raakte toen ik de event”Coffee inspirations” in me newsfeed op facebook zag verschijnen.
Een event die gaat over coffee? Eindelijk iets anders dan de standard food events. Don’t get me wrong, als self-proclaimed foodie ben ik op 9 van de 10 events te vinden, meestal met een mond vol lekkers. Maar  Coffee inspired Brunch and Dinner, Cinnamon Roll contest, Coffee stories, Cassave me Coffee … coffee, coffee, coffee … dat is weer iets anders. Ik click, zonder op de datum te letten, op Attending, and then it hit me … het is op 6 augustus. Het is de dag waarop ik zelf een event heb waarbij ik in de organisatie zit. But how can I say no to that much coffee and that many good things? When it comes to coffee, I will always find a way. Coffee Inspirations is van 10 am tot 6 pm in Residence Inn. Ik moet om 5 pm in de Cultuurtuinlaan zijn voor de opening van het Interbanken Toernooi … Dus yes! Ik haal het nog net. En trouwens, het is de dag na mijn jaardag, dus ik maak er een Post Birthday celebration van.
Door mijn coffee mijmeringen is het ondertussen maandagochtend en valt er nog genoeg te doen tot zondag 6 augustus. Lolo Koekroe (tasting all the goodies) en Roseternal Media (Coffee Inspirations) posten al genoeg teasers om me helemaal op te zwepen, dus ga ik maar offline anders kom ik in de grootste problemen. Ondertussen zet ik nog een bakje coffee om mijn werk even af te kunnen maken en de week goed te starten. Maar wat een mooie week wordt dat, ik heb 3 dingen om naar uit te kijken in het weekend, namlijk mijn Jaardag, Coffee Inspirations en de opening van het Interbanken Toernooi De ene is een kadootje voor de ander en een goede start voor de laatste.
Happy Monday beautiful people and don’t let your morning coffee get cold.


1 comment:

  1. It's the event to get inspired for all your other events...so looking fwd to seeing you. ;-)

    ReplyDelete